ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΟΝΕΙΡΟΠΑΓΙΔΑ


Η Ονειροπαγίδα είναι χειροτέχνημα με μαγική σημασία, που χρησιμοποιείται από τους Ινδιάνους για την προστασία από τα κακά όνειρα. Ονειροπαγίδες κατασκεύασαν αρχικά οι Ινδιάνοι Τσιπέουα (αλλιώς Οτζίμπουε). Το αντικείμενο στη γλώσσα τους ονομάζεται asabikeshiinh. Τις κατασκεύαζαν πλέκοντας σε δίχτυ κλωστές από νεύρα μέσα σε στεφάνια από ξύλο ιτιάς, με μια πλέξη που θύμιζε ιστό αράχνης. Συνήθως τις διακοσμούσαν με χάντρες και φτερά. Μετά τις κρεμούσαν πάνω από τα κρεβάτια των παιδιών, για να τα προστατέψουν από τα κακά όνειρα. Με τον καιρό και καθώς το παιδί μεγάλωνε, η ονειροπαγίδα φθειρόταν και καταστρεφόταν. Υποτίθεται ότι μόνο τα καλά όνειρα μπορούσαν να περάσουν από την κεντρική τρύπα της ονειροπαγίδας, ενώ τα κακά σκάλωναν και έμεναν παγιδευμένα. Στη συνέχεια, τα παγιδευμένα κακά όνειρα θα διαλύονταν με το πρώτο φως της αυγής. (source)
Όταν ήμουν παιδί, είχα μια ιδιαίτερη αδυναμία στις ονειροπαγίδες, ωστόσο ποτέ δεν απέκτησα μία για το δικό μου δωμάτιο.😞 Τις βρίσκω πολύ ρομαντικές ενώ παράλληλα αποπνέουν κάτι μαγικό... Τα τελευταία χρόνια δε, οι ονειροπαγίδες χρησιμοποιούνται πολύ στην εσωτερική διακόσμηση κατοικιών και πολύ περισσότερο στα παιδικά δωμάτια. 
Καιρό τώρα σκεφτόμουν να φτιάξω μία μόνη μου για να τη στολίσω στο δωμάτιο των αγοριών μου.  Είναι που βρίσκομαι σε περίοδο έμπνευσης, ανακαινίσαμε βλέπεις και το χώρο τους και όλο θέλω να φτιάχνω διακοσμητικά στοιχεία... 

Έψαξα στο ντουλάπι με τα υλικά χειροτεχνίας μου, τσέκαρα ποια υλικά έχω και όσα μου έλειπαν τα προμηθεύτηκα από ένα κατάστημα ραπτικής. Τα έστρωσα όλα πάνω στον πάγκο μου στην κουζίνα ένα πρωινό και ξεκίνησα... για το εσωτερικό του στεφανιού επειδή δεν είχα σεμεδάκι σ'αυτό το μέγεθος και να'ναι και λευκό χρησιμοποίησα ένα κομμάτι δαντέλα, που νομίζω δείχνει εξίσου όμορφο, τι λες? Για αρχάρια νομίζω τα πήγα περίφημα! 
Η κατασκευή της ονειροπαγίδας είναι πανεύκολη και δεν θα σου πάρει παραπάνω από μισή ωρίτσα.  Αρχικά, έραψα τις κορδέλες στον έναν κύκλο του ξύλινου στεφανιού, ίσα-ίσα για να στηρίζονται και να μη μου πέφτουν. Και μετά τοποθέτησα το κομμάτι δαντέλας στον άλλο κύκλο. Κούμπωσα στη συνέχεια το ένα μέσα στο άλλο και απλά έσφιξα τη βίδα.  Εγώ ενθουσιάστηκα με το αποτέλεσμα της πρώτης μου προσπάθειας!

Η επόμενη ονειροπαγίδα θα είναι για την δική μου κρεβατοκάμαρα. Τώρα που πήρα φόρα ποιος με πιάνει! Τα λάτρεψα αυτά τα ξύλινα στεφάνια κεντήματος! Μπορείς να φτιάξεις πολλά πραγματάκια. 😉
Φιλιά,
Μαρία

CONVERSATION

10 Comments:

  1. Κι εγώ δεν είχα ποτέ και μου αρέσουν παααααάρα πολύ!! Καλά η δική σου έγινε πράγματι όνειρο και ταίριαξε απίθανα με το δωμάτιο των αγοριών! Μπράβο Μαράκι για την ιδέα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε τότε να φτιάξεις μία Κική μου! Όπως είδες είναι εύκολη στην κατασκευή! Σ'ευχαριστώ για το σχόλιό σου! φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Τρελαίνομαι για τις ονειροπαγιδες αλλα παραδοξως δεν εχουμε κι εμεις καμία στο σπιτι. Μήπως ηρθε η ωρα να φτιαξω κι εγω;; μπραβο Μαράκι!! Έγινε φανταστική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πώς ναι Ελπίδα μου! Υπάρχουν τόσες ιδέες για να τη διακοσμήσεις! Χαίρομαι που σου άρεσε! Περιμένω να δω και τη δική σας! φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Αν και έχω φτιάξει ονειροπαγίδα νομίζω θα πάω να πάρω τελάρα και θα πάω και για 2η.. μη σου πω και για 3η.. Μου αρέσουν πάρα πολύ και πραγματικά είναι πολύ ρομαντικές. Δεν είχα διαβάσει ποτέ όλη την ιστορία τους, απλά ήξερα ότι ήταν παγίδα για τα κακά όνειρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω την αλήθεια ούτε κι εγώ ήξερα κι εγώ την αληθινή τους ιστορία, μέχρι που μπήκα και διάβασα... βασικά τα τελάρα αυτά είναι απίθανα και όπως είπα μπορείς να φτιάξεις πολλές όμορφες κατασκευές, εκτός από ρομαντικές ονειροπαγίδες Ελεάννα μου! Σε φιλώ

      Διαγραφή
  4. Τι όμορφα χρώματα είναι αυτά!!! Τα λάτρεψα! Πολύ όμορφο το παιδικό σας δωμάτιο και μοιάζει πολύ με το χρώμα που έχω στον ένα τοίχο της Μελίτας. Σούπερ η ονειροπαγίδα! Μήπως να φτιάχνεις προς πώληση;;;; Λέω εγώ τώρα! Σκέψου το! Κάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάλη μου, σ'ευχαριστώ για το σχόλιο και τα καλά σου λόγια! Ναι το δωμάτιο μας έγινε σούπερ μετά την ανακαίνιση! Αχ και να ξερες πόσες φορές έχω σκεφτεί να το κάνω, το θέμα είναι ποιος θα τα αγοράζει...χιχιχι φιλιά

      Διαγραφή
  5. Πάρα πολύ μου αρέσει και την ταίριαξες τέλεια στα πανέμορφα χρώματα του δωματίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Κατερίνα μου, χαίρομαι που πέρασες να αφήσεις σχόλιο για την ονειροπαγίδα μου, σ'ευχαριστώ πολύ! φιλιά

      Διαγραφή

Back
to top